Friday, May 31, 2013

Pergi Nilai 3 cari kain langsir "English Style"

Dah lama dah aku nak ke Nilai 3... Geram betul bila jiran aku bagi tahu kain yg aku beli kat Romantika Metro Point kat Nilai 3 cuma Rm10 kebawah semeter.

Sedangkan aku beli Rm15 semeter...ahhhh!!!
Abang! Jomlah kita ke Nilai 3, saya nan beli kain langsir ni... Nk 10 meter.
Kalau beli kat metro... Dah dekat Rm150
Pujuk punya pujuk...akhirnya asben aku setuju nk bawa aku ke Nilai3
Lagipun dia Cuti hari ini...lepas solat Jumaat, kami anak beranak pergi laa!

Sampai kat Nilai3, kami singgah kat kedai makan "Briyani Gam Johor"
Sedap singgah makan nasi kat situ.

Habis makan... Aku dan anak2 pusing seluruh nilai3 cari kedai kain langsir, nak cari kain langsir english cotton style.

Dari satu kedai ke satu kedai, susahnya aku nak cari kain jenis ini, patern ini.
Semua kedai yg aku jumpa... Semuanya ada kain english cotton, rega yg dipaparkan ada sampai Rm24.00-1meter
Ada juga Rm18.00-1meter dan jenis nipis ada yg Rm3.50-1meter pun ada
tapi sayangnya semuanya aku tak berkenan.

Aku nak sama seperti kain yg aku beli kat Romantika tu....!!!
Macam ni haaa....!

Macam ni haa!

Tapi tak ada patern ni... Yg ada semuanya tak sama dgn kain langsirku
Aku tak nak rojakkan rumahku dgn bercampur campur kaler lak.

Pening kepala ku... Dapat murah Rm8.00- semeter tapi aku tak kenan langsung.

Dalam pening2 cari kain, aku ternampak benda2 ini kat kedai orang Jual perabot dan kayu jati...ada satu dua tiga kedai..banyak kedai jual benda2 ini
Aku pula tengah mabuk jadi peminat "English style"
Tanya punya tanya berapa ni?
Sebab kat Romantika tak da rak yg macam ni...!!!
Ini dia Rak yg aku maksudkan...nanti bila dah lekat kat dinding nanti boleh letak aksesori kecik2...!
Nanti aku nk ke Romantika, cari benda2 tu.
Dan aku sempat juga sambar ni...!
Emmm....semuanya ala2 " english style"
Harga!
Rak tadi rega dia Rm30, tapi aku tawar dapat rega Rm20
Jendela cermin ni lak rega dia Rm25,
Aku minta Rm20
Jadi semuanya Rm40 saja.

Kemudian, aku pusing lagi cari kain... Adalah satu kedai ni rega dia bagi Rm18- semeter utk Cotton english fabrik
Aku tawar2 dapat Rm10 semeter tapi corak patern dia memang lari lah dgn patern asal yg aku cari.
Ni haa...!
Seakan sama tapi tak sama.
Badan dah penat ni... Abahnya pun dah penat tunggu, anak2 pun keletihan.
Akhir sekali...Ok lah... Saya ambik kain ni 15meter ya!
Dapatlah Rm150 utk 15meter.
Kalau aku beli kat Metro point, 1m-Rm15
X 15meter= Rm225
Tapi aku beli kat sini Rm10x15m=Rm150
Aku dah Jimat Rm75.00 
Tolak duit minyak dan tol- Rm30 
Aku ada lagi Rm45.00
Tu yg aku boleh beli Rak dan Cermin pintu tu hi! hi!
Seronok sgt taj apalah janji aku dapat beli kain English style utk set meja dan kerusi makan serta alas kabinet Tv serta alas peti ais aku... !!!!

Ada rezeki...aku nak ajak asben ke 
Nilai 3 lagi laa... Tu pun tengok Mood dia dulu laa!!!
Apa2 pun.... Terima kasih asbenku sebab akhirnya setuju bawa ku ke Nilai3.
Ni saja yg aku beli....!!!!