Sunday, June 2, 2013

"Kabinet batu Oo kabinet batu"

Cantik tak?
Ini gambar rumah orang lain tapi aku teringin nk kabinet batu kat dapur ku lebih kurang macam ni laa juga.

Ini ruang dapur rumah ku...!!
Maaflah sesak sgt...!
Belum diubahlagi... Hari tu adalah panggil org buat kabinet batu dtg umah ukur panjang lebar dan kira kos sekali.

Tu diaaaaa....panjang x lebar + gedebuk gedebak
RM2700

Ruang dapur rumah flatku kecik je...!!
Dia orang cakap panjang juga ukuran utk nak buat kabinet bentuk L

Ternganga aku...!!!
Sedih pun ada... Duit ada tapi x cukup lagi, alang2 nk buat kabinet batu, aku nk repair sekali tingkap dapur dan tangki air yg rosak.

Suami ku cakap... Ada RM5 Ribu bolehlah panggil tukang buat.
Tak da banyak tu... Gigit jari laa dulu.

Plan dah ada...duit x cukup.
Aduhai kabinet batu Ooo...kabinet batu 
Entah bila laaa aku boleh merasa dapur ku ada kabinet batu 😣

Suami ku bagi cadangan... Biar abang buat DIY ok!
Tapi akhir tahun laa... Boleh jimat bajet dan kos.
Aku suka sgt2... Sebab bila suami kita sendiri yg buat, dia tahu mana yg kita nak.

Tak apalah lambat pun lambatlah janji buat kan!