Thursday, November 27, 2014

Baju sekolah anak-anak...

Bila musim cuti sekolah tiba..
Rasa lega sebab tak perlu nak fikir bayar itu ini lagi..
Bolehlah menabong atau beli kain baju untuk sekolah tahun depan pula.

Tahun 2015
Ateh form 5...SPM
Achik form 1... Banyak nak kena beli tu bila baru nak masuk alam sekolah menengah
Aku bercadang nak beli kain sekolah..
Nak jahit saja
Bukan apa.. Tiap2 tahun asyik beli uniform yg readymade
Aku ni ibu..
Langsir boleh jahit
Tak kan baju sekolah tak leh jahit?

Tak logik2
Aku kena berani... Berani ambik risiko
Ada anak dara 3 orang
Alamak ruginya jika tak mampu jahit baju kurung raya atau baju sekolah utk anak2 ku...

Akhirnya....


Aku beli kain sekolah kat kedai kain..
Tempat yang selalu aku beli barang2 sekolah dan jahitan ku..
Kain jenis Koshibo
Rm6.80 semeter...aku beli untuk 2 pasang seorang
Jadi semuanya 12m
Apa lagi... Kita potong dan kita jahitlah
Nanti aku upload lagi ya


Ni haa baju sekolah anak ku yg bakal naik tungkatan 1 tahun 2015 nanti

Ni tuan dia pakai sekejap untuk showing...

Kak chik & baju kurung sekolah utk Tahun 2015

Ni pula baju sekolah kak teh yg telah siap aku jahit....