Monday, October 9, 2017

Jubah-jubah hasil jahitan ku...

Aku sekarang lebih gemar berjubah dari berbaju kurung...
Bukan apa lebih selesa dan mudah.
Lagipun sesuai lah dengan umur ku sekarang...
Sebab itu aku rela membeli pola untuk jubah princess semata-mata aku ingin memotong dan menjahit sendiri pakaian yang nak aku pakai...
Jubah moden... Aku boleh buat sendiri pola dasarnya.
Bukan mudah bagiku untuk menghasilkan jubah yang aku tak pernah tahu asas pemotongan polanya
Tapi aku cuba juga...
Inilah hasilnya...


Ini jubah princess



Ni pula jubah kembang..


Ni jubah A cut...
Kain yang ni keras sikit maklum kain untuk buat seluar lelaki...

Apa-apa pun aku sungguh puas hati sekarang sebab dapat pakai hasil yang aku jahit sendiri...
Bolehlah aku melawa masa nak pergi klinik sebulan sekali dating gan doktor kat tempat aku check kencing manis ku..
Ha..ha..ha..lawak je lah.