Sunday, May 12, 2013

12. Mei 2013-"Hari Ibu Sedunia"

Hari ini semua orang yang mempunyai Ibu khususnya meraikan Hari Ibu sedunia.
Aku pun dirai oleh anak2 kat rumah.
Tak lah berbelanja besar...ikut bajet masing2 laa
Anak no.2 beria-ia nk masak "Spagetti"
Hari ini aku cuma duduk manjahit dlm bilik ku.
Hari ini aku tak masak sebab anak2 nk masak.
Tak pa...biarlah mereka masak.

Cakap pasal hari Ibu ni... Agak sensitif juga sebab aku ni tiada Ibu sejak aku kecik lagi...ada ayah tapi dah lama pergi sejak aku mengandungkan siAlong yg kini dah masuk 20tahun
Ibuku masih ada cuma hubungan aku dgn ibuku ni tak rapat.
Kali terakhir dia jenguk ku masa aku akad nikah pada 5/1/93
Lepas tu aku tak pernah jumpa dia lagi

Aku menumpang kasih dgn Ibu tiri
Ada anak2nya bersama ayah seramai 12 orang
Aku cuma tak ubah macam org luar dlm keluarga tu ahhh...malas lah aku nk layan cerita lama ni
Luka nanti terguris lagi.

Bila aku dah jadi Ibu ni...
Dah masuk 45tahun , aku makin zahir
Hidup tanpa Ibu
Sama ada Ibu kandung mahupun Ibu mertua

Aku tak kisah jika org lain sibuk2
Dok celebrate Mother's day
Biarlah depa ada ibu
Jagalah Ibu hang tu baik2
Jangan jadi macam aku ni tak da Ibu

Nukilan rasa hati
Wasima Omar 
12Mei12