Saturday, July 6, 2013

Arcopal...Tupperware dan Laa ni Vantage pula

Hisshhh....macam-macam lah kitaran hidup ini kan!
Nak pula perempuan terutama sekali Kaum Ibu atau Isteri
Tak kira yang bekerja tau pun yang hanya duduk kat rumah
Arcopal...Tupperware dan Vantage mmg tak leh pisah dlm hidup kita
Seperti orang lain
Gitu juga dgn aku....gila juga kat benda2 macam ni
Dulu aku pernah beli Pingan mangkuk Arcopal design bunga Romantik
Satu set lengkap beli
Bayar bulan2
Tu masa aku bujang...!!! Masa aku kerja.
Haaa...lebih kurang cam ni laa set aku beli cuma tolak set kaserol saja yg aku x beli.
Harga! Aku dah tak ingat Tahun 1990 lagi  
Aku start beli hingga 2013 cuma tinggal pingan makan, mangkuk nasi besar dan mangkuk kuah serta cawan
Yg lain semua dah P..e..c..a..h
Hi! Hi!

Lepas tu datang pula musim Tupperware
Tu pun aku mula kenal masa aku masih kerja juga tapi masa tu dah kahwin ada anak satu...masa tu Along kecik lagi
Aku beli dgn Kakak depan rumah
Benda pertama yg aku beli adalah benda ni....MM round kecik tutup merah

Lama juga aku guna benda ni..sehingga 2013 aku memang banyak menggunakan produk ''Tupperware'' kat rumah terutama kat dapur.
kat rumah aku bersepah..dari botol air ke freezermate, dari Tupperchef ke macam2 lah.
Tak semua koleksi aku ada tapi utk kegunaan rumah memang lengkaplah.

Sekarang ni..Tiba2 angin ''English Style'' tiba singgah kat hatiku.
Bermula dengan mendeko rumah jadi ala2 Inggeris, tiba2 aku terbuka minat utk memiliki satu atau dua jenis kelengkapan pingan makan kat rumah kecik ku seperti orang lain.
Aku bukannya ada Bajet besau pun..tapi utk pingan makan dan set tea tu, aku pun teringin nak ada satu set walaupun satu set pun sudah alhamdulillah bagiku.
sekurang-kurangnya ada juga Vantage Ori.

aku berkenan sangat dengan set pingan makan ini....
Ini Set pingan makan Vantage yang aku berkenan sangat ni.

Aku tahu aku bukannya orang berpoket penuh tapi sekurang-kurangnya aku akan berusaha utk memiliki set ini suatu hari nanti.
Insyallah.
Inilah kegilaan yang melanda diriku sekarang hi! hi! Jangan marah ya!