Monday, October 9, 2017

PELMET dirumahku...

Assalammualaikum..
2015 dah masuk bulan 2
Lama aku tak menulis disini..
Kelangan masa sangat, walaupun bergelar surirumah tak bekerja tapi hakikatnya kerja2 ku dirumah tak pernahnya habis
Masa selalu tak cukup...
Dalam tak sempat, aku mencuri masa untuk menyiaokan langsir kat rumah
Tahun lepas aku jahit Scallop
Tahun ni pula aku jahit Pelmet...
Bukan dari kelas mana2... Aku mencedok ilmu dari blogger juga...

Susah weee nak buat pelmet jika betul2 nak buat elok sempurna.
Aku ambik paten mudah dan senang saja
Pola aku lakar sendiri..
Tak yah beli sebab aku mahi rasai pengalaman buat pola pelmet
Terjungkang jungkit aku melakar pola
Dari atas buku ke kertas minyak
Ke kertas bergam...


Pola dari kertas pengeras dan kain yang siap dipotong


Inilah hasilnya Pelmet simple sahaja

Pelmet dibilek anak ku...
Simple saja